Sidor

1.5.2015

Dieettikuulumisia, dieetin tulos kuvien muodossa sekä vastaus kysymykseen "onko sinulla ollenkaan huonoja päiviä?"

Heip :)

Minulta kysyttiin tänään, että "onko sinulla ollenkaan huonoja päiviä?". Olen saanut tämä kysymys aikaisemminkin. Useampaan otteeseen. En oikein osaa vastata kysymykseen koska siihen voi vastata niin monella eri tavalla. Voin sanoa, että ei ole. Voin myös todeta, että kaikki on suhteellista. Se riippuu siitä, mihin verrataan ja miten asiat nähdään. Toki voisin valittaa ja sanoa, että menee huonosti koska: olen työtön, dieetti painaa, pöydälläni on kasa koulutehtäviä joita pitäisin tehdä enkä aina tiedä milloin ehdin lukea kaiken minkä minun pitäisi lukea, öisin on nälkää, en ole saanut hiilareita tänään, olen 32 vuotias ja sinkku, lantioni kiertää ja joudun koko ajan miettimään sitä, niska on ajoittain jumissa, kämppäni on täynnä muuttolaatikoita, en saa syödä vapasti kaiken mitä tulee mieleeni, joksus treenit tuntuvat raskaalta ja niihin menee usien kaksi tuntia jonka jälkeen poseran, joudun herämään aikaisin aamulenkeille, joudun usein miettimään raha-asioita jne. 


Kuva Kimmo Karvinen, vaatteet Fit4You

Näistä huolimatta olen ehkä maailman onnellisin nainen. Minulla on kaikki hyvin, saan tehdä juuri sitä mitä haluan ja nautin jokaisesta hetkestä. En oikeastaan jaksa jäädä murehtimaan asioita. Löydän tilanteesta kuin tilanteesta positiivisia asioita ja osaan olla iloinen pienistä asioista. Lisäksi se, meneekö hyvin vai huonosti riippuu aina siitä mihin sitä vertaa ja mitä käyttää mittarina. Onko mittari raha vai jotain muuta. Elämä on täynnä valintoja ja jokainen arvstaa eri asioita. Jonkun mielestä minun tilanteeni on todella huono kun taas omasta mielestäni se on aika hyvä :) Jokaisesta tilanteesta voi aina löytää sekä hyiä, että huonoja puolia. Minä keskityn hyviin puoliin :)

Itse näen edellä mainitut "huonot asiat" näin:

- olen työtön, minulla on aikaa tehdä muita asioita kunnes saan töitä. 
- dieetti painaa, ei se oikeastaan paina :D Se oli vitsi!
- pöydälläni on kasa koulutehtäviä jotita pitäisin tehdä enkä aina tiedä milloin ehdin lukea kaiken minkä minun pitäisi lukea. Niin on, mutta haluan lukea nämä asiat ja oppia ne, pidän siitä.
- öisin on nälkää. Joskus on. Nälkä on luonnollinen tunne mikä kertoo sen, että kroppa toimii ja että dieetti toimii. Homma etenee. Osaan myös nauttia nälästä joten minua se ei haittaa.
- en ole saanut hiilareita tänään. So what, kunto etenee ja elämä kulkee ilman niitä. Lisäksi sain jo hiilareita treenin jälkeen joten se ei ollut täysin totta :D + moni ei saa ruokaa ollenkaan. Saan sentään sitä ja saan proteiinia. On minust ahieman säälittävää valitta hiilaripuutteesta kun se on oma valinta ja maailmassa on suurempiakin ongelmia kuin jonkun fitnessurheilijan hetkellinen hiilarivaje :D Ja hei, on minulla hh joka päivä + saan syödä puuroa joka kolmas aamu. Nautin siitä niin kauan kuin se kestää.
- olen 32 vuotias ja sinkku. Tämä on itse asiassa todella mukavaa :D Olen vapaa tehdä sitä mitä haluan.
- lantioni kiertää ja joudun koko ajan miettimään sitä. Olen onnekas, koska minulla ei ole muita ongelmia ja pytsyn kontrolloimaan tämä. 
- niska on ajoittain jumissa. Se on itse aiheutettu kun istun koneella ja saan se kyllä avattu.
- kämppäni on täynnä muuttolaatikoita. Olen saanut muuttaa takaisin kotiin :D
- en saa syödä vapasti kaiken mitä tulee mieleeni. Enkä halua syödä muuta juuri nyt. Pidän ruuistani. 
- joksus treenit tuntuvat raskaalta. Eipä oikeastaan. Ja jos tuntuu pitää vaan laittaa entistä kovempi rokki päälle niin johan alkaa kulkemaan :)
 - niihin menee usein kaksi tuntia jonka jälkeen poseran. Oma valinta ja pidän tästä. Tämä on intohimoni :)
- joudun herämään aikaisin aamulenkeille. Olen aamuvirkku ja nautin tästä :) Saan mennä lenkille.
- joudun usein miettimään raha-asioita jne. Niin joutuu muutkin ihmiset ja pääasia on se, että pärjää. Monella on asiat huonommin eikä raha tekee onnelliseksi.

Tässä hyvin perusteellinen vastaus kysymykseen, "onko sinulla ollenkaan huonoja päiviä?" :) Kaikki on suhteellista ja riippuu usein siitä, miten itse kokee tilanteensa ja suhtautuu elämään ;) Ehkä joku ymmärsi tästä jotain :D






Otin sattumalta pari kuvaa taka-asennostani eilen illalla ja tänään aamulla. Olen kunnon asentohifistelijä ja pilkunviilaaja. Jokainen joka minut tuntee, varsinkin treeniasioissa, tietää sen, että olen toivoton perfektionisti. Tämä koksee myös poserauksia ja asentoja. Voi viilata niitä loputtomiin, otan kuvia, vertailen, analysoin ja kokeilen uusia asioita. Siksi tässä on nyt kaksi liki identistä kuvaa vierekkäin. Jos joku ihmettelee, olen ottanut niitä itseni varten. Päätin silti julkaista tämä kuva tässä. Huomasin nimittäin tänään kun vertailin kuvia keskenään, että hitto, dieetin aikana on ihan oikeasti lähtenyt läskiä :D Ihmeellistä eikö :D Nyt on dieettiviikko nro 17 menossa. Aloitin dieettini heti tammikuussa, 5.1. joten joulukuun kuva on se kunto josta lähdettiin liikkeelle. Rohkenen sanoa, että nykykunto on parempi ja että ollaan saatu jotain aikaiseksi Jarin kanssa näiden viikkojen aikana. Parasta on se, että se on mennyt huomaamatta. Se on mennyt muun elämän ohella. 

Painoin 83,5kg kun lähdin dieetille. Nyt painan reilu 77kg. Se heittelee vähän. Erotus on noin 6 kg. Parasta tässä on se, että olen kehittynyt salin puolella todella paljon tässsä ajassa. Treenitehot ovat hyviä ja treenipainot ovat eri luokkaa kuin tammikussa. Tästä päätellen ei ole lähtenyt lihasta, päinvastoin, on jopa saattanut tulla hieman lisää.  

Kuvissa on myös se ero, että ensimäisessä kuvassa on korkkareita jalassa. Muissa ei. Tämä vaikuttaa hieman asentoihin. 







Vappuni on mennyt hyvin rauhallisesti. Eilen panostin lepäämiseen ja lukemiseen. Tänään lukemiseen ja treenaamiseen. Tein aamulla kunnon hikilenkin. 60 minuuttia reipasta kävelyä, rappuja, loikkia, hyppyjä, spurtteja jne. Kaikki keinot käytössä jotta syke pysyy sykealueella. Kun kunto paranee, syke on matalampi kuin ennen saman suorituksen aikana. Tämä tarkoittaa sitä, että joudun nykyään tekemään hieman enemmän duunia amulenkillä :)


Nyt minä jatkaan muutaman artikkelin kanssa. Pitäisin kirjoitaa jotain fiksua niistä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.