Sidor

3.12.2015

Kuulumisia

Moikkelis :D

Huh, mikä loppuviikko ja alkuviikko!

Kävin aamulla treenaamassa, selkäjumppa. Muuten treenaan myöhemmin mutta tänään oli sovittu Riston kanssa hieronta klo 10 joten piti käydä jumppaamassa ennen sitä.


    


              


Risto ehdotti, että mitataan rasvat. On ihan kiinnostavaa seurata sitä nyt offilla. Kuten olen aikaisemmin kirjoittanut, niin ei nämä mitään absoluuttisia totuuksia kerro, eikä paino kerro kaiken. On silti kiinnostavaa seurata jotain konkreettista ja itse tykkään käyttää eri mittareita kehityksen ja kunnon seuraamisen suhteen. Ensisijainen on oman valmentajan silmä sekä hänen arvio, sen rinnalla sitten kuvia, paino, pihdit, kehittyminen salilla, peili, vaatteet jne.

Risto totesi millejä katsoessa, että eihän mulla ole tullut juuri ollenkaan rasvaa hauikseen, ojentajaan tai selkään. Vatsaan oli tullut hieman mutta sekin todella vähän. Rasvat% oli pihdeillä reilu 11% ja millejä en ottanut ylös. Ne kertovat enemmän kuin prosenttilukuja. Paino on pyöriniyt siinä 68 kiloissa. Siinä se saa pysyäkin :) Pitää ottaa ensi viikolla kun menen Ristolla niin voi verrata ja seurata niitä.Rasva% oliennen kisoja 9,7 ja paino silloin 63,4kg. Prosenttiluku on miesten taulokojen mukaa koska Risto on siitä mieltä, että se vastaa paremmin urheilevan naisen kuntoa. Prosenttiluvut ovat perustuvat kuitenkin oletusarvoihin ja millit kertovat parhaiten, miten paljon on tullut mihinkin. Tää on tälllaista :D Tavallaan kiinnostavaa ja tavallaan niin turhaa :D

Kuten Jarikin on todenut, niin tämä on mulle hyvä ja varsin siisti offikunto mikä pidetään. Tästä on hyvä lähteä seuraavalle kisedieetille :) Viihdyn tässä kunnossa varsin hyvin ja teen mielelläni duunia sen eteen, että se pysyy näin siistinä.






Olen panostanut väreihin nyt kun ulkona on pimeä. Eihän ole lähtenyt käsistä niiden suhteen :D :D Btw, istun nykyään melko paljon tossa hakissa. Pitää kuulema tehdä sarjat "totaaliseen loppuun asti" :D








Yliopistolla on menossa mukava jakso ja se vie energiaa ihan kiitettävästi. Todellakin huomaa, että aivot kuluttavat paljon. En nyt väitä, että mun aivot toimisivat mitenkään erityisen hyvin mutta se, että se vähäinen massa mikä mulla on korvien välissä yrittää aktivoitua kuluttaa paljon. Damn. Kilpailuoikeuden erikoistumisjakso on loppumassa ja se tarkoittaa sitä, että on seminaareja johon pitää valmistautua seminaarityöllä. Siihen taisi mennä tämän tytön lopullisetkin aivosolut :D No, nyt on seminaarit ohi ja enää tentti. Voin kertoa, että mä niin odotan joulua ja pelkkä oleminen perheen kanssa!!!



                             


Olen viime aikoina miettinyt paljon sitä, että moni ei harrasta liikuntaa vaan keskittyvät 100% uraan. Minun pääni ei pystyisi siihen, eikä kroppani. Istuminen, lukeminen ja päätetyö johon lisätään pieni stressi ei ole kenellekään hyväksi. Toki päätä pitää osata käyttää ja äly tarvitsee haastetta mutta kyllä ihminen tarvitsee myös liikuntaa. Aivot tomivat paremmin kun liikkuu ja ottaa taukoja, ei tule selkäkipuja ym ja aineenvaihdunta pysyy aktiivisena. Okei, myönnetään, kyllä minullakin on niska jumissa ja joudun teklemään töitä sen kanssa, että lonkankoukistajat sekä lavat pysyvät auki. Tämä siitä huolimatta, että liikun monipuolisesti ja päivittäin enkä istu pitkiä jaksoja putkeen.

Taisi muuten olla pikkasen väsynyt muija kun viime sunnuntaina istuin aamulla kirjoittamassa ja lukemassa jotain eu direkiivejä + kopsuja, itkin isoja krokotiilikyyneleitä kun olin niin väsynyt lukemisesta ja pienestä stressistä koko seminaarityön kanssa. Samalla nauroin koko tilanteelle.









Tuli vastaava tilanne kun olin seminaareilla yliopistolla ma-ti. Ma oli seminaaripäivä ja iltapäivällä sain seminaarityö palautettu. Käveltiin tämän jälkeen siskoni kanssa päiväkotiin hakemaan hänen poikansa. Mulla oli painavia laukkuja enkä muutenkaan pysynyt mukana siskoni vauhdissa kun olin hieman väsynyt (aikainen herätys ja pitkä päivä), aloin siinä sitten vaan itkemään :D Itkin niin paljon, että mun oli pakko istua alas ja odottaa kunnes se meni ohi. Siinä totesin, että ei hitto, ei kyllä ole ihmisten touhua  tämä kilpailulainsäädäntö :D Pikkasen taisi olla väsynyt tyttö :D En kyllä tiedä miten paljon olisin itkenyt jos minulla ei olisi treeni ja urheilu toisessa vaakakupissa. Liike on lääke ja paras stressinpoistaja :)! Muistakaa ihmiset, töissä ja opintojen kanssa jaksaa paremmin kun myös liikkuu!

Onneksi on pian joulu ja onneksi mulla on maailman ihanimmat valmennettavat jotka edistyvät koko ajan!! Jos jotain piristää ja tuo energiaa on se, kun saa auttaa muita ja näkee miten he onnistuvat ja menevät kohtia omia tavoitteita :) Kyllä meidän pienessä tiimissä läskiä palaa ja lihas kasvaa! Mieletön porukka kasassa :D!!

Jos harkitset valmennusta tai pt:n hankkimista vuoden alussa niin kannattaa jo nyt varmistaa että on paikka silloin. Nyt on lisäksi hyvä tarjous mikä kannattaa hyödyntää :)





Ja hei, mulla on huomenna kuntotsekki :D JEE!!! On aina niin kivaa mennä moikkaamaan Jaria :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.