Sidor

2.10.2013

Minimasennus, kuntotsekkaus ja uusi treeniohjelma :D

Tjenare rakkaat lukijat! Nyt on taas tapahtunut niin paljon etten tiedä mistä aloittaa... 

Aloitetaan SM-kisojen jälkeisestä fiiliksestä. Motivaatiopläjäyksestä huolimatta niin jotenkin iski sellainen olo, että hitto, missä kuplassa oikein elän!? Tässä minä treenaan salilla kahdesti päivässä viitenä päivänä viikossa, teen kahdet aamulenkit, treenan poserauksia ja vaparia viikonloppuisin, punnitsen kaikki ruuat ja elän täysin treenien ja oman kehityksen ehdoilla. Omat tavoitteet on aika korkealla ja töitä painetaan niiden mukaisesti. Itse olen 100% puhdas urheilija, eli en käytä kiellettyjä aineita kehitystarkoituksessa. Iski todella naiivi fiilis, tunne että puhtaana urheilijana on turhaa uskoa että ikinä pärjäisi tai pääsisi kärkisijoituksiin. Tuli sellainen olo että olen painanut duunia täysin turhaan, mitään ei tapahdu eikä tule tapahtumaan niin kauan kun olen natuna. Ei ainakaan kun oma laji kuuluu niihin lihaksikkaampiin lajeihin joissa arvostetaan kireyttä. Minulla oli joku parin viikon minimasennus tästä syystä. Masennus on ehkä väärä sana mutta en ollut yhtä motivoitunut kun normaalisti. Se otti päähän todella paljon koska en todellakaan ole luonteeltani sellainen että masentuisin vastaavista asioista tai antaisi niiden vaikuttaa minun tekemistä, päinvastoin, olen luonteeltani superpositiivinen, uskon kovasti itseeni, painan aina täysillä eteenpäin ja menen vaikka seinän läpi jos on tarpeellista ja olen vakuuttunut siitä että kova työ palkitaan, aina. Juttelin hiukan asiasta Jarin kanssa ja palaute oli että olen kehittynyt hyvin valmennuksen aikana. Se lohdutti hiukan mutta oli silti sellainen olo että olen elänyt jossain kuplassa ja uskonut että pystyn ihan mihin vaan kunhan painaan tarpeksi paljon duunia sen eteen. No, kolme päivää lepoa, vanhojen kuvien selailua, itsepohdinta ja uusi treeniohjelma teki tehtävänsä. Uskon edeelleen että pystyn mihin tahansa, jotkut asiat vaativat vain enemmän töitä kun toiset mutta jos jotain tahtoo tarpeeksi paljon ja on valmis tekemään töitä sen eteen pystyy myös siihen. Näin olen aina ajatellut ja näin ajattelen myös jatkossa. Nyt painetaan taas hommia kovalla motivaatiolla ja suurella sydämellä :D Eiköhän tulee kehitystä ;) Ja onhan tässä tapahtunut jotain kolmessa vuodessa vaikka ei tunnu siltä ;)

syksy 2010



Kesä 2012


Loppukesä/syksy 2013


Ja sitten huippumieleenkiintoisiin aiheisiin!!! Kävin eilen Tampereella näyttämässä Jarille kuntoa  Vilkaisin sattumalta ruokavalioni ennen lähtäöä ja huomasin etten ole huomanut että välipalapähkinät vietiin viime kerralla, eli kolme viikkoa sitten!!! Olen syönyt niitä jo melkein kahden vuoden aikana enkä todellakaan huomanut ettei ne ole listalla enää... Olin keskittynyt siihen mitä välipalaan lisättiin enkä huomanut vähennys :( Voitte kuvitella millainen morkkis iski!! Tuntui vähintään siltä kun olisin tappanut äitini. Soitin junasta Marikalle ja laskettiin montako ylimääräistä kaloria olen vetänyt päivässä ja viikkotasolla. Saakeli!!! No jatkossa en syö niitä pähkinöitä. Se on varma se. Palaute oli kuitenkin hyvä :) vyötärö on kaventunut pähkinöistä huolimatta :) ja vapari on hyvällä mallilla. Ei vähennetty ruokaa mutta todellisuudessahan se vähenee koska en syö niitä saamarin pähkinöitä enää jatkossa. Sain myös hiukan vinkkejä asentoihin. Kuntotsekkauksen lisäksi sain uusi treeniohjelma :) viisijakoinen perusohjelma suorilla sarjoilla, pudotuksilla ja pakkotoistoilla :) Treenit puolittui viiten treeniin viikkoon aamulenkkien lisäksi. Näillä mennään kahdeksan viikon aikana jotta kroppa saa palautua edellisestä hullusta treenimäärästä, sen jälkeen lisätään taas treeniä :) Tähän on pakko taas todeta, että minulla on maailman paras valmentaja :D!!

Kuten kirjoitin edellisessä postauksessa niin olen pitänyt kolme päivää lepoa jotta pääsisin heti uuden treeniohjelman käsiin. Minun lepopäivät on nykyään täysin ilman hiilareita, jollei se mitä rahkasta ja kaalista tulee lasketa :) Nautin siitä ja uskon että vähäinen hiilarimäärä lepopäivinä sopii minulle. Tykkään kuitenkin hiton paljon hiilareista ja tämä sekopää on kyllä tänään ollut täynnä energia kun olen saanut syödä niitä taas, tänään on nimittäin treenipäivä :) Menin aamulla niin sekaisin aamupuurosta ja siitä, ettei minulla ole aamutreenejä enää että vahingossa menin tunti etuajoissa töihin... Ihmetelin kyllä että miksi on niin pimeä ulkona ja miksei kukaan muu ole töissä :) Todellisuus iski kun avasin työkonetta, kello oli vasta 06.40 eikä 07.40 :) Hehee...

Kävin työn jälkeen testaamassa uutta treeniohjelmaa, oh dear, että olin liekeissä!!! Treeni meni niin etureisille kun voi, tärisin ja etureiskat poltti ihan hulluna :D Tekee kyllä niin hyvää vaihtaa ohjelmaa ja levätä muutama päivä putkeen silloin tällöin. Nyt on taas motivaatio katossa ja naama yhtä hymyä :D Huomenna pääsen olkapää- ja ojentajatreenin kimppuun, en maltaisi odottaa!

Hyviä treenejä teille ja uskokaa itsenne :D

2 kommenttia:

  1. "Uskon edeelleen että pystyn mihin tahansa, jotkut asiat vaativat vain enemmän töitä kun toiset mutta jos jotain tahtoo tarpeeksi paljon ja on valmis tekemään töitä sen eteen pystyy myös siihen" kiitos tästä lauseesta! Tämä todella loi muhun uutta uskoa, ei kylläkään liity treenaamiseen vaan työ juttuihin, mutta itsellä turha tapa negatiivisuuteen ja tämä juuri unohtuu usein .:)

    VastaaPoista
  2. Hei mahtavaa jos sait uutta potkua tosta :D! Noin homma toimii, mulla on 31 vuoden kokemus siitä ;) Tsempistä Camilla ja muista positiivinen asenne, se antaa aivan uskomattoman paljon!!

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.