Sidor

5.2.2014

Jalkatreeni pulkassa ja mä olen still alive :D!!!

Moikka! Täällä menee hyvin :) Tuntuu siltä että olo paranee päivä päivältä. Treenit kulkee oikeastaan ihan hyvin olosuhteisiin nähden. Olen ollut sen verran fiksu, että olen aloittanut kevyemmästä treenistä, eli olkapää- ja ojentajatreenistä ja tein vasta tänään jalkatreenin. Enkä sortunut treenaamaan etureisiä vaan säästän se viikon viimeiseksi treeniksi.

Treenit ovat tällä viikolla tuntumahakuisia eikä rasitushakuisia ja teemana on malttia, rahallisuus, proggressiivisuus sekä kehon kuunteleminen. Olen omasta mielestäni onnistunut siinä varsin hyvin enkä ole tehnyt sarjat loppuun asti vaan hakenut hyvä tuntuma lihaksiin. Pienistä painoista huolimatta olen saanut todella hyvä tuntuma treenattaviin lihaksiin ja domsin persuteella voin kertoa että treeni on mennyt perille :) Se on muuten mielettömän hienoa kun paikat ovat kipeät treenin jälkeen! Nautin siitä täysillä :D!! Huomaan kuitenkin etten ole treenanut pitkään aikaan koska alan tärisemään pienestäkin rasituksesta ja hengästyn herkästi. Mutta ei se haittaa! Pian olen takaisin entisissä treenipainoissa ja kunnossa :)

Yllätyin tänään jalkatreenissä siitä ettei keuhkot tai kurkku alkanut särkemään treenistä. Näin on käynyt joka kerta kun olen harrastanut liikuntaa. Se johtuu lääkärien mukaan siitä, että keuhkot ja kurkku on niin vaurioitunut pitkästä taudista että ne sattuvat kun hengästyn. Tämä on siis ihan "normaalia" ja paranee ajan myötä. Se ei kuitenkaan tunnu kivalta vaikka yritän rauhoittaa mieltä tolla selityksellä. No,  olin ihan varma että päivän jalkatreeni aiheuttaisia kunnon kipu jalkojen lisäksi kurkussa ja keuhkoissa mutta olin väärässä! Minusta vaikuttaa siltä että liikunta tekee hyvää ja että se nopeuttaa palautuminen koska olo on parantunut huomattavasti nyt kun olen päässyt salille :)

Oli muuten niin siistiä päästä KYYKKÄÄMÄÄN ja tekemään jalkaprässiä + hakkia :D Puhumattakaan siitä tunteesta kun pakarat ja takareidet olivat pumpissa!!! Pienet asiat tekevät onnelliseksi, todella onnelliseksi :) Nyt on helppo hymyillä kun saa ja pystyy treenaamaan jalkoja!






Toinen hieno asia on se, että minulla on nälkä :) Treeni kihdyttää aineenvaihdunta ja kroppa alkaa toimimaan paremmin jolloin myös tulee herkemmin nälkä. Pidän nälän tunteesta, ainakin pienestä nälästä. Se pitää mieli virkeänä :)

Nyt kun pääsen treenaamaan saan myös nauttia treenijuomistani, suuremmasta hiilarimäärästä ja banaanimäärästä. Voitte kuvitella että nautin kun saan vetää makaronia, riisiä ja monta banaania päivässä! Kyllä se vaan on näin, että syöminen on kivaa :D!!! Varsinkin silloin kun on nälkä :) Meillä oli tänään keskustelu työpaikan kahvipöydässä laskiaispullista ja muista herkuista. Itse en haaveile sellaisista vaan olen niin fiilareissa siitä että saan syödä makaronia lounaalla, puuroa aamulla, riisiä päivällisessa ja monta banaania päivän aikana. Kyllä on halvat huvit ja säälittävät herkut!! Yritän nauttia niistä niin kauan kun pystyn koska veikkaan ettei niitä näy enää kun kisadieetti alkaa.

Kisadieetistä puhuen niin se olisi tarkoitus alkaa noin 3,5 viikon päästä, alustavasti 3.3. Olen yrittänyt oppia jotain tästä pitkästä sairasteluputkesta ja tullut todella nöyräksi sitä myötä. Keho oli ilmeisesti ylirasittunut ja siksi tästä tuli näin pitkä tauti. Olen miettinyt sitä, että onko nyt oikea hetki mennä kisadieetille vai olisiko parempi antaa keho palautua kunnolla ja mahdollisesti siirtää kisat eteenpäin. Tämä ei todellakan tarkoita sitä, etten menisi kisamaan syksyllä! Päinvastoin, olen 99,9% varma siitä, että näin tapahtuu ja sitä kohti mennään. Kuitenkin en halua ottaa sitä itsestäänselvyytenä vaan kuunella kehoa ja myös olla valmis muuttamaan suunnitelmia jos on tarpeellista. Olen luonteeltani sellainen, etten helposti muuta suunnitelmiani matkan varrella vaikka se joskus olisi järkevää. Pässi kun olen niin menen yleensä ihan täysillä eteenpäin kohti tavoitetta ja tarpeen mukaan vaikka kiviseiniä läpi :) Tämä on joskus hyvä asia, joskus ei. No, lopullinen kisapäätös tehdään valmentajani kanssa 1.3 jolloin jutellaan kunnolla asiasta. Tiedän jo nyt mikä lopputulos on mutta joskus on kuitenkin hyvä keskustella asioista kunnolla ennen kun lähdetään täydellä vauhdilla eteenpäin :) Nyt mennään kuitenkin yksi päivä kerrallaan ja yksi treeni kerrallaan.

Huomenna on tissipäivä. Tissi- ja haukkaripäivä :D En millään maltaisi odottaa!! Nyt pitää kuitenkin syödä ämpärillinen riisiä, kanaa, valkuaista ja parsakaalia. Yummy!!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.