Sidor

18.5.2016

Miniloma Nauvossa ja kuntokuvia

Tämä postaus on kirjoitettu 15.5.2016 mutta teknisistä ongelmista julkaistu vasta 18.5.2016

Heip :)
Nyt taitaa olla joku hc vatsatautiaalto menossa. Tuntuu siltä, että joka toinen kaveri on oksennustaudissa. Itse olen toistaiseksi säästynyt siitä, kiitos hyvästä vastustuskyvystä tai hyvästä tuurista. Immuniteetti on hassu kaveri, siihen vaikuttaa niin moni asia: unen laatu ja määrä, stressi (sekä psyykkinen että fyysinen), ravinto, elämäntavat ja toki muut sairaudet. Moni tietää, että treeni ja urheilu parantaa immuniteettia. No, kun tullaan tiettyyn pisteeseen treenien suhteen niin immuniteetti ei enä parane treenien ansiosta vaan päinvastoin, se laske. Kova treeni ja fyysinen kuormitus laskee vastustuskyky. Tilapäisesti onneksi :) Itse olen ainakin todella tarkka siitä, että pesen kädet tarkasti treenien yhteydessä ja tankkaan c vitamiiniä palarin kanssa.


                     



Varsinkin nyt dieetillä olen tarkka kaikki niiden asioiden suhteen jotka vaikuttavat puolustuskykyyn. Dieetillä kokonaiskuormitus kasvaa samalla kun ravinto vähenee. Siksi olen tarkka siitä, että nukun riittävästi ihan joka yö, pyrin olla stresaamatta, syön niin monipuolisesti kun ruokavalio sallii, käytän kaikki oleelliset vitmaiinit sekä kivennäisainet jne. Toki huolehdin näistä myös muuten.



Lisää kuvateksti



Etten kuullostaisi yli-ihmiseltä niin voin paljastaa teille sen, että sain jonkun pöpön. Olen muutaman päivän aikana ollut hieman tukossa ja nenä on vuotanut. Muita oireita ei ole mutta olen pelanut varman päälle ja pysynyt poissa salilta. Aamulenkit olen tehnyt normaalisti. Hyvä vaan että lima kiertää :D

Loppuviikko sekä alkuviikko meni Nauvossa, Turun saaristossa. Vietin neljä päivää äidin ja hänen miehensä kanssa. Käytiin pyöräilemässä ja melomassa, otin aurinkoa ja söin hyvin. Niin ja silitin kissoja :) Äidillä on neljä kissaa. Miniloma teki todella hyvää. Oli ihanaa päästä pois kaupungista sekä kaikesta muusta. Olen viettänyt kaiki lapsuudne kesät ja lomat Nauvossa. Olen todella riippuvainen luonnosta ja merestä, tulee ahdistus jos en pääse pois kaupungista aina säännöllisin välein :)










Dieetti menee hyvin. Paino on tippunut koko ajan ja saldo on nyt pari kiloa neljän viikon aikana. Tai huomenna vasta selviää mutta viime punnituksen mukaan on lähtenyt kaksi kiloa. Muutoksia ei ole tarvittu tehdä ja sehän passaa minulle koska silloin ruoka pysyy ennallaan :) Kun on ruokaa niin jaksaa treenata ja palautuu hyvin. Kyllä kiitos!






Aamulla oli kieltämättä hieman tyhmä olo, kun vedin ulkoiluvaatteet niskaan ja hokesin itselleni"ei ole huonoja ilmoja vaan huonoja vaatteita". Ulkona satoi nimittäin kaatamalla ja minulla oli aamulenki edessä. Niin ja nenä vuosi :) Jotenkin nautin siitä, kun saan kävellä yksin aamuisin kaikessa hiljaisuudessa. Sade ei haittaa mua vaan tuo koko hommaan mukavaa fiilistä :) VaArsinkin kun ulkona on lämmintä, kaikki vaatteet kenkiä myöten ovat likimärät ja silmälsait ovat ihan huurruksissa :) Tuntee olevansa elossa :D

Lopuksi haluan muistuttaa vielä tästä, nimittäin mahdollisuudesta saada veloitukseton liikunta- ja ravintoneuvonta alan ammattilaiselta :) Jos on vähänkin sellainen olo, että näissä on hiomista tai kaipaat vinkkejä niin laita roghkeasti s-posti :) Nämä ovat olleet todella suosittuja ja olen iloksen päässyt auttamaan moni ihminen ihan yksinkertaisien muutoksien avulla :)




Treeni-iloja teille!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.