Sidor

2.8.2012

TREENIMOTIVAATIOTA


Heips!
Palauttavan viikon viimeinen päivä menossa ja voin kyllä sanoa että tyttö on ollut pikkasen ADHD viimeiset päivät enkä pysty ajattelemaan paljon muuta kun sitä miten KOVIA TREENEJÄ tulen tekemään asap kunhan tämä lässyttely loppuu!!! Eli huomenna HETI etureisi&pohjetreenin kimppuun :D NAJS!
Pumppailin kevyesti takareidet, rintaa ja olkapäitä eilen. Tänään on ollut lepo ja aamuaerobinen. En jaksa kirjoittaa treenistä kun se kerrankin oli kevyt ja palauttava treeni eikä mitenkään kovin mieleenkiintoinen :) Aamulenkki oli jees! Harmi vaan että aamut pimenevät ja mietin jo miten hoidan aamulenkit talvena. No, turhaa sitä on pohtia nyt.
Minulta kysyttin aikaisemmin kommenteissa mistä/miten löydäntreenimotivaatiota. Saakeli kun olen pohtinut tätä asiaa about viikon verran enkä oikein keksi mitään fiksua sanottavaa... Hirmu vaikea kysymys! Vähän kun kysyisi että "mikä on elämän tarkoitus". Minulla on ollut treenimotivaatiota siitä lähtien kun aloitin harrastamaan telinevoimistelua ala-asteella tähän päivään asti lukuun ottamatta joku ihme katkos teinivuosina. Viime vuosien aikana on tuntunut siltä että treenimotivaatiota löytyy ihan jokaisesta nurkasta ja siltä että voisin pikkuhiljaa alkaa myymään sitä :) Motivaatiotasot ovat selkeästi nousseet Fitfarmin myötä ja treenimotivaatiopommi Dea on tällä hetkellä räjähdystilassa, varsinkin palauttavann viikon jälkeen ;) Joillekin kehittyminen tai selkeä tavoite on tärkeä treenimotivaation kannalta, toisille joku muu asia. Olen itse ollut aivan törkeän motivoitunut treenaamaan myös aikoina jolloin en ole kehittynyt tai silloin kun minulla ei ole ollut selkeitä tavoitteita (ennen Fitfarm). Tykkään yksinkertaisesti aivan hirmu paljon treenaamisesta, nautin siitä!! Toki kehittyminen ja oma kisatavoite vaikuttavat minun treenimotivaatiotasoihin mutta ei kokonaan.
Elämä jossa treeni ja siihen liittyvät rutiinit kuten ravinto ja lepo ovat vuosi vuodelta ottaneet aina suuremman osan elämästäni ja ne ovat olleet minulle ensi sijassa jo useamman vuoden aikana. Treenijuttut tulee ensin ja jos työn/opiskelun ja treenin, ruuanlaiton, levon jälkeen jää aikaa voin tehdä jotain muutakin. Jollei minulla ole aikaa treeneihin otan ajan jostakin joten löydan aina aikaa siihen :) En oikeastaan tiedä miten eläisin ilman treenit, tarkka ruokavalio, kaikista rutiineista ja pitkistä yöunista. Kyllä se näin on että tämä on ollut minulle elämäntapa niin kauan etten näe vaihtoehtojakaan. Eräs työkaveri kysyi minulta eilen että enkö ikinä kyllästy minun jauheisiin (juon aina kahvitauoilla töissä protskujuoman ja bcaa+L-glutamiinia)? Vastasin siihen että en, minulla on niin monta erilaisia jauheita etten kyllästy ja peli olisi menetetty jos kyllästyisin. Ollaakseni ihan rehellinen en ole edes ole oivaltanut sitä että minulla edes on mahdollisuus olla juomatta niitä jauheita tai että voisin kyllästyä tähän elämäntyyliin!! Luultavasti olisin ihan super motivoitunut syömään hiekkaakin jos se kuuluisi minun ruokavaliooni :D!
Toki voi olla että minun postiivinen asenne elämään vaikuttaa siihen että löydän hyviä puolia kaikesta ja että senkin vuoksi aina olen niin superinnoissani kaikesta treenijutuista :D Minun mielestäni on ihan parasta olla massakaudella kun saa syödä reippaasti ja treenata hyvillä energiatasoilla. Odotan myös dieetti hulluna kun saa tuntea nälkää ja polttaa läskiä urakalla :) Rakastan myös jalkatreenejä, muuten en jaksaisi vääntää niitä täysillä :)
Lainataakseni Maikun sanoja niin olen motivoitunut tekemään parhaani treenin, ravinnon ja levon suhteen koska "tämä on minun elämä", enkä halua tehdä muuta :D!!!
Toivottavasti onnistuin jotenkin vastaamaan kysymykseen :D?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.