Sidor

28.11.2013

Treenitauko ja joululomaa :)

Se olisi sitten vimppa treeni pulkassa ennen neljän päivän lepoputki. Miten neljä päivää voi tuntua näin pitkältä ajalta?! Se tuntuu ikuisuudelta :D Aika outo fiilis kun olen saanut treenata kahdeksan viikkoa putkeen ilman kevvennyksiä ja nyt on yhtäkkiä pakko huilata. Olen aikaisemmin treenanut systeemillä neljä viikkoa treeniä, neljä päivää lepoa, neljä viikkoa treeniä jne. Mutta nyt kun on näin vähän treeniä niin saan tehdä pidempi treeniputki. Onneksi tuntuu siltä että lepo tulee tekemään hyvää, olo on todella hakattu. Minulla on edelleen vatsa kosketusarka sunnuntain vatsatreenin jälkeen, en ymmärrä miten sain se niin kipeäksi! Minulla oli viimeksi vatsa tässä kunnossa keväällä 2012 Jannen vatsajumpan jälkeen, eli siitä on jo aikaa ;) Tein sunnuntaina kolme sarjaa voimapyörällä ja olen ilmeisesti oppinut käyttämään sitä oikein kun treeni meni näin hyvin perille. Yritin soutaa soutulaitteella tiistaina ja se aiheutti niin paljon kipua vatsassa että purskahdin nauruun, oli niin koominen tilanne. Se vasta sattui ja sen jälkeen en soutanut enää :)

Vatsan lisäksi on rinta kosketusarka ja hauikset hakattuja tiistain jälkeen. Selkä sai vatsan lisäksi sunnuntaina hittiä, oikein tuntuu miten se kiristää. Treeni on siis upponut hyvin :) Tuntuu myös siltä että kunnon lepo tulee tekemään kropalle hyvä, pääsen palautumaan kunnolla ja sen jälkeen saan taas treenata itseni kipeäksi!

Päivän olkapää- ja ojentajatreenin jälkeen näytin tältä, olin ilmeisesti aika sumuinen tyttö ;) 





Tänään on ehkä ollut erityisen hakattu olo myös siksi että olin Ramin etureisi- ja pohjetreenissä eilen... Tuntuu siltä että olisin ollut bilettämässä koko yön, jalat sattuu, on tukkoinen olo ja jopa hiukan kuumeinen fiilis + lievä päänsärky. Minulla on yleensä juuri sellainen olo kovan treenin jälkeisenä päivänä. Uskon että se johtuu osittain siitä että kroppa oli niin ylikierroksilla että unenlaatu kärsi hiukan, vaikka kyllä nukuin kuin tukki tänä yönä. Taisi kyllä muutenkin olla aika kova jumppa kropalle joten en yhtään ihmettele että tänään on tuntunut siltä että tuli tehty jotain eilen.

Lähden viikonloppuna Nauvoon ja äiti ilmoitti äsken että hän on säästänyt joku kivikasa minulle mikä pitäisi siirtää. Miksen ole yllättynyt?!?! Äiti on erikoistunut nakittamaan kaiken maailman kivikantohommia minulle ja muita kantohommia, hän oikein säästää niitä ja odottaa sitä että minulla on lepoa ja tulen sinne töihin. Todella palauttava viikonloppu tulossa... Joksus mietin sitä että olenko valinnut oikea laji :) No vitsi vitsi, hyvä kun voin olla avuksi ja joku hyötyy minun treenaamisesta :)

Huomasin sattumalta tänään että minulla on aika paljon lomaa pitämättä joten joudun pitämään enemmän lomapäiviä kun haluaisin nyt joulukuun aikana. Kunnon joululoma tiedossa! Tosi kurja tilanne ;) Harmi vaan että on näin vähän treenejä, olisi hienoa jos saisi treenata vähän enemmän kun kerran oikeasti on aikaa siihen. No, pitää nukkua paljon päikkäreitä vaan ja nauttia elämästä. Niin ja lukea koulukirjoja, eli oikeuskirjallisuutta :) Not bad!

Huomaa että olen dieetillä, olen alkanut keksimään omasta mielestäni tooodella hyviä ruokajuttuja, minullahan on tunnetusti loistava makuaisti ;) Olen viime aikoina nauttinit rahkasta kookosrasvan kanssa. Kookosrasvastahan tulee ihan kivikovaa kun se laittaa kylmään eikä se oikein maistu miltään, koostumus on aika sama kuin steariini, kookosmakuinen steariini. Minusta se on hyvää :D Eilen kehitin sellainen "herkku", eli jos sulattaa kookosrasva esim mikrossa ja sekoittaa siihen mukaan suklaanmakuista heraisolaattia ja antaa jäähtyä niin lopputulos on suklaa&kookoskonvehti :D!!! Minähän en oikeasti ikinä ole välittänyt konvehteista... Ja nyt himoitsen tota :D Se on kuitenkin vielä suunnittelutasolla, herajuoma ja kookosrasva erikseen täyttää paremmin kuin suklaakonvehti joten voi olla että pysyn niissä toistaiseksi :)

Jutujen taso on nyt niin kova että taidan lopettaa kirjoittaminen tähän :)

3 kommenttia:

  1. mä keksin tänään hyvää dieettimässyä kun oon miinuskaloreilla vähän aikaa, nimittäin felixin punajuuriviipaleet. todellä täyttävää, erittäin terveellistä ja kaloreita ei oo paljo yhtään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hyi :D! Onneksi noi ei voi tulla mun ruokavalioon, likaa sokeria (ehkä niitä on sokerittomanakin) ja muutenkin epämääräinen ravintoköyhä säilykejuures ;) Pidän kyllä enemmän parsakaalista... Syö sä punajuurta jouluna niin mä vedän noita suklaakonvehteja!

      Valkuaisesta saa muuten hyvin tehty kaiken näköisiä "herkkuja", yksi kaveri eli marenkilla kisadieetin aikana, eli valkuaisesta ja makeutusaineesta tehty :P Toinen on vinkanut kuplivasta rahkasta, eli rahkaan sekaan Pepsi maxia :D Kyllä näitä "herkkuja" riittää! Pitäisi varmasti tehdä "herkku"päivitys.

      Poista
    2. ei hitto.. luulin ettei noissa oo sokeria mutta nyt vasta tarkistin et olikin 13g :( toisaalta raa-assa punajuuressa on myös 10g sokeria joten ei tohon oo kai paljoa lisätty. tosta ravintoköyhästä en kyllä tiedä, folaatti varmaan hajoaa säilömisprosessissa mut se betaiini josta tulee punainen väri pitäis säilyä. tarvis kai lukea enemmän aiheesta, kelasin aikasemmin et toi ois hyvä mikroravinteiden lähde. en huomannut että kyseessä oli kisadieetti, sillon saa kyl olla aika tarkkana kaikkien sokerien kanssa. parsakaalia tuli joskus mätettyä mutta sit kun kesällä totuin kotimaiseen niin noi espanjalaiset rupes maistumaan vähä oudolle. jouluna aattelin syödä ihan rajoituksetta, tässä nyt vaan joku kuukauden miinusjakso käynnissä. tsemppiä dieetille kuitenki.

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.